Het Oudenbosch’Mannenkoor is een actief koor met een breed muziekrepertoire. Van klassieke, religieuze en hedendaagse muziek. In 1909 werd het koor opgericht door dirigent Jan van den Berghe. Al snel was het peil van het koor stijgende. De ene na de andere prijs werd in de wacht gesleept. En nu ruim honderd jaar later wordt het koor nog altijd geprezen. Op 31 mei 2010 zijn zij zelfs onderscheiden met de koninklijke erepenning.

Inmiddels is het jaarlijkse kerstconcert van het Oudenbosch’ Mannenkoor een fenomeen in Brabant. Elk jaar genieten muziekliefhebbers in de basiliek van Oudenbosch van het koor. Daarnaast worden, als bijzondere aanvulling, nationale en internationale solisten uitgenodigd die het concert tot een succes maken.

Op dit moment telt het koor zo’n 35 leden die elke maandagavond bij elkaar komen om oude stukken te repeteren en nieuwe in te studeren. Zij staan onder de inspirerende leiding van Christ Vergouwen ‘

Als bestuur willen wij u veel luisterplezier wensen en wie weet tot bij een van onze concerten.